5 Haziran 2017 Pazartesi

Parlamenterler Kültür Sanat ve Türk Müziği Derneği "PARLAMENTERLER KOROSU'NUN" 21 Mayıs 2017 Tarihinde, Cüneyt GÖKÇER Konser Salonu’nda düzenlediği, Türk Sanat Müziği "BAHAR VE FETİH" Konseri

ŞEF: Suat YILDIRIM & SUNUCU: Ülgen ÖZALP
KONSER VESİLESİ İLE
Sevgili Okurlar,
Parlamenterler Kültür Sanat ve Türk Müziği Derneği’nin;
21 Mayıs 2017 Tarihinde, Cüneyt GÖKÇER Konser Salonu’nda düzenlediği, Türk Sanat Müziği konserine, ilk defa katılıyorum..
Bu husus, benim açımdan çok yararlı oldu.
Bu konserin, benim açımdan, haber değeri olduğu,
Ayrıca, sanatın ve sanatçının desteklenmesine inandığım,
Ve benim de bir Türk Sanat Müziği tutkunu olduğum vesilesi ile
Bu konser hakkında, bir şeyler söylemek istiyorum.
Böylesine faydalı bir etkinliğe öncülük ettiği için, Dernek Başkanı, Eski Parlamenter, Sayın Ruşen IŞIK’a, teşekkürlerimi sunuyorum,
Bu gibi Etkinliklerin devamını diliyorum.
Ben bu vesile ile Parlamenterler arasında;
Türk Sanat Müziği konusunda merakı olan, kabiliyeti olan,
Söz yazarı, güfteci, ya da besteci olarak katkı koyan Arkadaşlarımızı, Gönül dostlarımızı tanıma fırsatı bulduğum, öğrendiğim için, çok mutluyum.
Koroda Solist olarak görev alan, ya da icra edilen şarkılarda, söz yazarı, güfteci, yada besteci olarak katkı koyan Parlamenterleri
Koroda, ya da solist olarak görev alan Arkadaşlarımız ile
İcra edilen eserlerin, sözlerini de, faydalı olur düşüncesiyle;
Derneğin hazırladığı, kitapçıktan alıntı ile aynen yayınlıyorum.
Müzikten de anlayan bir Yazar olarak, şarkıları dikkatle izledim.
Sonra kitapçıktaki bilgileri ve şarkı sözlerini, dikkatle, birkaç defa okudum.
Bu vesile ile şarkı makamlarının çoğu, bildiğimiz makamlar olsa bile
Usul açısından, farklı şarkılar duyduk.
Yine pek alışık olmadığımız, şarkı sözlerini gördük.
Özellikle bu şarkı sözlerinin ve şarkıların, sanatsal değeri açısından, bazı eleştiriler yapılabilir ama bunlar, o kadar önemli değil…
Burada önemli olan husus;
Çok sayıda, Türk Sanat Müziği tutkunu, Milletvekilinin olması,
Ve bu gibi Milletvekillerini, Halkımızın, yeterince tanımaması gibi nedenlerden dolayı,
Böylesi bir yayın ile faydalı bir başlangıç yaptığıma inanıyorum.
Ayrıca bu konser vesilesi ile unutulmaz şarkıların bestecisi, ya da yorumcusu olan Rüştü ŞARDAĞ, YA DA ÜNLÜ Şairlerimizden olan ve burada güftesi olan Behçet Kemal ÇAĞLAR gibi gönül dostlarının, aynı zamanda, bir Milletvekili olduklarını, öğrendik…
Yayına koyduğum, konser kayır bandından ve kitapçıktan yararlanarak,
Şarkılar, makam ve usuller ile şarkı sözleri, ya da, şarkıları icra eden, Solistler hakkında, bir değerlendirme yapabilirsiniz,
Solist Arkadaşların arasında, TRT sanatçılarının olduğunu da gördük.
Tabi ki, aldıkları eğitim ve tecrübe dolayısıyla, bu Arkadaşlar, çok rahattılar ve şarkıları, güzel icra ettiler.
Diğer Arkadaşlarımız da iyi idi.
Bir sorun yaşanmadan, konser tamamlandı.
Solistler bazında da, bir şeyler söyleyebilirim ama buna gerek görmüyorum.
Burada özellikle koro şefi, Sayın Suat YILDIRIM hakkında, bir şeyler söylemek istiyorum.
Konserlerde, koro şefinin bilgi, tecrübe ve donanımlı olması çok önemli…
Koro Şefi Sayın Suat YILDIRIM, konseri çok ustaca yürüttü.
Ben şahsen, onun yönetiminden,
Ustalığından, çok etkilendim.
Bir yandan sazları uygun hareketlerle yönetirken,
Diğer yandan, öbür eliyle zamanında işaret vererek, Solistleri, ya da Koroyu, uyum içinde yönetiyordu.
Ama Solistler, nota üzerinde de, iyi çalışmış olmalılar ki;
Suat Beyin, yönlendirme işaretlerine, pek bakmadıklarını, ya da ihtiyaç duymadıklarını gördüm.
Ayrıca Sayın Suat YILDIRIM’ın, bazı Milletvekillerinin şarkılarının, bestekârı olduğunu da öğrenmiş olduk.
Solist olarak ta, Koro Şefi Sayın Suat YILDIRIM’ın, ses kalitesi olarak ta,
Mükemmel olduğunu gördüm.
Bu konserde, MARMARAY gibi teknik bir konuya, şarkı bestelendiğine de, şahit olduk.
Bunun bestesini de, Suat Bey yapmış.
Yönetmen olarak, bu konsere, Suat YILDIRIM Hocanın çok emek verdiği anlaşılıyor.
Türkiye’de Sanatın ve Sanatçıların, Kurumsal olarak desteklenmesi, sorunlarının çözümü noktasında;
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde, yeterli sayıda, Sanatçı, ya da Sanat tutkunu Milletvekili bulunup, bulunmaması ile doğrudan ilgilidir.
Müzik, doğrudan insanın ruhuna hitap ettiğinden, insanın ruhunu terbiye ettiğinden, çok önemlidir.
Özellikle gençlerimizin zararlı ve kimseye faydası olmayan alanlara yönelmesine engel olmak için;
Bu gibi sanatsal faaliyetlerin devam etmesi, Toplumun geneline yayılması lâzım...
Ankara’da, Makine Mühendisleri Odası ve il Dernekleri gibi Sivil Toplum Kuruluşların öncülük ettiklerini gördüğüm çok sayıdaki Müzik faaliyetlerinin olduğunu gözlemliyor,
Parlamenterler Kültür Sanat ve Türk Müziği Derneği’nin de, böylesine faydalı bir alanda, faaliyet göstermesi ve katkı koymasından,
Büyük bir memnuniyet duyuyorum,
Katkısı olan herkesi kutluyorum.
Saygılarımla 1 Haziran 2017 Perşembe.
                                                                     Makine Yüksek Mühendisi Ahmet YALVAÇ
                                                                                             Enerji Uzmanı – Gazeteci Yazar


















1 yorum:

  1. Kredi almayı düşünüyor musunuz? Kendi işinizi kurmak için acil bir krediye ihtiyacınız var mı? Borcunuz var mı? Bu isteğinizi gerçekleştirmek için bir şans, e-posta yoluyla bize ulaşın: stevewilsonloanfirm@gmail.com
    whatsapp: +16673078785

    YanıtlaSil